Тема досвіду

Використання інтерактивних форм і методів навчання на уроках хімії та позаурочний час

Адреса досвіду Роганська гімназія Харківської районної ради Харківської області, вул. Леніна, 66

Автор досвіду

Солод Ольга Олексіївна

· учитель хімії, кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії», педагогічне звання «старший учитель»

Провідна наукова ідея

«Примусова» активізація пізнавальної діяльності учнів шляхом індивідуального або групового пошуку рішення проблеми на підвищеному рівні зусиль із використанням інтерактивних методів роботи та зміни ролі вчителя на роль менеджера, організатора учбового процесу для формування загальнолюдських ціннісних орієнтирів школярів та їх соціальної компетенції

Актуальність досвіду

Тема є актуальною і перспективною, бо допомагає вирішити важливе питання створення активної, здатної приймати швидко рішення, осмислювати велику кількість інформації особистості шляхом використання сучасних передових форм і методів для нормальної адаптації учнів у соціумі

Мета

Використовуючи інноваційні методи в навчальному процесі, досягнути опановування учнями всіх рівні пізнання (знання, розуміння, застосовування, аналіз, синтез, оцінювання), розвивати критичне мислення, рефлексію, уміння розмірковувати, розв’язувати проблеми, приймати швидко рішення.

Завдання:

1. Формувати активну, креативно мислячу, порядну і відповідальну особистість, здатну адекватно діяти за будь-яких обставин,професійно компетентну та відверту.

2. Виховувати людину здатну творчо засвоювати знання і застосовувати їх на практиці, вільно і самостійно вирішувати проблеми.

3. Досягти приростів в знаннях, уміннях, навичках і вдосконаленні особи.

4. Вчити працювати з інформацією,аналізувати, оцінювати, вирішувати пізнавальні та практичні задачі, чітко висловлювати свої думки.

5. Відродити інтелектуальний потенціал країни, від якого залежить майбутнє нашої держави.

Наукові ідеї та рекомендації:

· учні повинні із задоволенням йти на кожний урок;

· діти мають чітко знати мету, завдання, передбачувані результати кожного уроку;

· слід навчити їх креативно мислити, швидко обробляти самостійно великий обсяг інформації;

· на уроці мають бути залучені до роботи всі учні, шляхом організації умотивованих індивідуальних та групових форм навчання;

· індивідум не може існувати поза суспільства – треба розвивати комунікативність;

· необхідно змусити працювати мозок учня – перевіряти інформацію, узагальнювати її, пояснювати;

· під час навчального процесу створювати емоційно-вольовий фон для активної діяльності учнів.

Констатація фактів навчально-виховного процесу на початок вивчення досвіду:

· учні 7 класів у 2012 році в основі своїй мали середній потенціал;

· 70% учнів навчалися на середньому та низькому рівні;

· діти не бачили сенсу в навчанні;

· у класах була відсутня взаємоповага;

· частиною учнів не виконувались домашні завдання.

За 2 роки використання методів та форм інтерактивного навчання:

· більшість учнів навчались спілкуватись;

· з’явилось прагнення допомагати один одному;

· учні розуміють навіщо вони вчаться;

· вміють самостійно обробляти інформацію;

· з задоволенням виконують творчі завдання;

· значно зріс рівень навчальних досягнень.

Можна порівняти навчальні досягнення учнів

2012/2013 н.р. 2013/2014 н.р.

на високому рівні 2 5

на достатньому рівні 17 34

на середньому рівні 14 12

на низькому рівні 29 11

Всього: 62

Шляхи розвитку і становлення досвіду:

· в основу цієї роботи покладено інтерактивні технології навчання;

· у своїй роботі спирається на дослідження О. Пометун, Ю.К. Бабанського, І.Я. Лернера, Х.Й. Лійметса, В.В. Виноградової, О.К. Дусавицького, Б.Ц. Бадмаєва, А.А. Вербицького, О.В. Пометун;

· вивчає досвід кращих вчителів району;

· відвідує семінари та конференції;

· працює в майстерні передового досвіду та творчій групі районного методичного об’єднання;

· є керівником педагогічної майстерні вчителів хімії району.

Основні проблеми, які виникли:

· робочий шум;

· повільність появи позитивних результатів;

· при використанні інтерактивних технологій навчання вагоме місце належить вмінню швидко опрацювати інформацію, тому спочатку лише невелика частка її може бути опрацьована на уроці;

· прагнення деяких учнів,працюючи в групі, симулювати;

· збільшення часу вчителя на підготовку до уроку.

Проблеми вирішуються шляхом поєднання різних форм і методів інтерактивного навчання з іншими освітніми технологіями.

Зміст досвіду:

· використання інтерактивних елементів;

· застосування методів розвитку творчого мислення;

· використання блокової подачі матеріалу;

· ігрові елементи;

· нестандартні уроки;

· використання логічних схем;

· виготовлення карток;

· ціннісна орієнтація кожного уроку;

· багаторазове повторення в різних варіантах;

· залучення батьків до співпраці;

· творчі завдання;

· вправи-розминки;

· лабораторні досліди та демонстрації.

Межі використання досвіду

Роганська гімназія Харківської районної ради Харківської області та ЗНЗ Харківського району

Шляхи подальшого вдосконалення та розвитку

Вдосконалення системи роботи направленої на виховання демократа, впевненого в своїх силах. Вмію чого працювати самостійно та в колективі шляхом поєднання інтерактивних методів навчання з технологією саморозвитку та технологією розвивального навчання.

Кiлькiсть переглядiв: 420

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.